Rękopisy Anny Piwkowskiej w Bibliotece Narodowej
Jedna z najbardziej utalentowanych poetek polskich Anna Piwkowska przekazała Bibliotece Narodowej swoje rękopisy, spośród których zwracają uwagę maszynopisy wierszy z końca lat siedemdziesiątych XX wieku, w tym „Nieborów” oraz „Dary”, opatrzone odręcznymi poprawkami, a także kalendarz z roku 1999. W kalendarzu tym (format a4) poetka zapisywała nie tylko codzienne sprawy, ale również pomysły utworów, jakie potem znalazły się w jej zbiorach poetyckich: „Niebieski sweter”, „Farbiarka” oraz „Lustrzanka”.
Wiele z przekazanych BN materiałów dotyczy okresu debiutanckiego poetki. Są to m.in. list od redaktora Juliusza Gustkowskiego ze „Świata Młodych” z roku 1977, list od ojca analizującego trzy wiersze córki opublikowane na łamach tygodnika „Literatura” w roku 1980: „Przedwieczór”, „Ostatnie dni lata” i „Jesienne smutki”, a także plakat zatytułowany „Poezja autorów MAW” z 1987, na którym Młodzieżowa Agencja Wydawnicza zaprasza do Klubu Księgarza w Warszawie na spotkanie z poetami ogłaszającymi właśnie swoje pierwsze tomiki w serii „Pokolenie które wstępuje”. Piwkowska znalazła się wówczas wśród takich autorów, jak: Barbara Gruszka-Zych, Marta Klubowicz, Zyta Rudzka czy Dariusz Muszer.
Osobny pakiet dokumentów to wycinki prasowe. Z jednej strony – utwory poetyckie Piwkowskiej wydrukowane na łamach „Tygodnika Powszechnego”, „Powściągliwości i Pracy”, „Radaru” czy „Arkusza”, a także w „Nocy poetów”, wydawanej przez stołeczny Staromiejski Dom Kultury, z drugiej – wywiady udzielone przez autorkę takim czasopismom, jak „Magazyn Literacki” czy „Kobieta i Życie”. W tym ostatnim mowa o filmie Barbary Sass z 1999 roku „Jak narkotyk”, w którym wykorzystano wiersze Piwkowskiej. Do tego dochodzą wycinki recenzji poświęconych książkom poetki, nie tylko poetyckim, ale również eseistycznym i prozatorskim, a których to recenzji autorami są m.in. Jan Gondowicz i Piotr Łuszczykiewicz.
W osobnej teczce znalazły się fotografie oraz cztery portrety poetki namalowane akwarelą przez Andrzeja Majewskiego, wybitnego malarza i scenografa związanego z Teatrem Wielkim w Warszawie, z którym związana była również Anna Piwkowska m.in. jako autorka tekstów piosenek do opery „Nędza uszczęśliwiona” Macieja Kamieńskiego, wyreżyserowanej przez Krzysztofa Kolbergera.