Czytelnictwo młodzieży
Badania czytelnictwa młodzieży mieszczą się w tradycji badań społecznego zasięgu książki oraz praktyk czytelniczych w różnych środowiskach społecznych realizowanych od kilkudziesięciu lat w Pracowni Badań Czytelnictwa w Instytucie Książki i Czytelnictwa Biblioteki Narodowej. Poniżej dostępne są wyniki tych prac:
- Z. Zasacka, Czytelnictwo młodzieży szkolnej 2017, „Rocznik Biblioteki Narodowej” 2020, t. LI, s. 11–242
- Z. Zasacka, Przyjemności z wyboru czytania, „Rocznik Biblioteki Narodowej” 2018, t. XLIX, s. 153–186
- Wzrost czytelnictwa nastoletnich dziewcząt 2018
- Z. Zasacka, Socjalizacja do czytania – edukacja szkolna i kręgi rówieśnicze, „Rocznik Biblioteki Narodowej” 2018, t. XLIX, s. 187–216
- Z. Zasacka, Reading Satisfaction: Implications of Research on Adolescents’ Reading Habits and Attitudes, „Polish Libraries” 2016, vol. 4, s. 40–64
- Z. Zasacka, Wypożyczenia biblioteczne w obiegu książek nastoletnich czytelników, „Rocznik Biblioteki Narodowej” 2015, t. XLVI, s. 413–433.