Seminarium BIBLIOTEKA NOWA - Aktualności - Biblioteka Narodowa

EN

Seminarium BIBLIOTEKA NOWA

We wtorek 27 października w Bibliotece Narodowej odbyło się drugie seminarium z cyklu BIBLIOTEKA NOWA. Tegoroczną edycję zatytułowano: „Nowe koncepcje – nowe biblioteki. Praktyczne przykłady z czterech krajów europejskich". Na przykładach duńskim, fińskim, holenderskim i niemieckim omawiane były zagadnienia wpływu ogólnokrajowych koncepcji rozwoju bibliotek na funkcjonowanie konkretnych placówek.

W konferencji, zorganizowanej przez Instytut Książki i i Goethe-Institut w Polsce wraz z partnerami: Biblioteką Narodową, Duńskim Instytutem Kultury i Ambasadą Królestwa Niderlandów, wzięły udział następujące prelegentki:

  • Sidsel Bech-Petersen, Urban Mediaspace Dokk1 Aarhus (Dania),
  • Marijke Timmerhuis, DOK Delft (Holandia),
  • Laura Norris, Kallio Library Helsinki (Finlandia),
  • Hannelore Vogt, Öffentliche Stadtbibliothek Köln (Niemcy).

Opowiadały m.in. o misji swoich bibliotek, priorytetach działania, usługach oferowanych użytkownikom oraz sposobach reagowania na zmiany wynikające z nowych potrzeb społecznych. Na przykładach pokazano, jak w działalność biblioteki włączają się lokalni partnerzy oraz jak biblioteka przygotowuje pracowników na nowe zadania. Prelegentki podzieliły się także z uczestnikami seminarium wizją przyszłości swoich bibliotek.

UDOSTĘPNIJ:

Aktualności

Pan Herbert – podróżnik. Grudniowe oprowadzania kuratorskie

czytaj więcej o Pan Herbert – podróżnik. Grudniowe oprowadzania kuratorskie

Lista rankingowa Kierunku interwencji 1.1. Zakup i zdalny dostęp do nowości wydawniczych NPRCz 2.0 na lata 2021–2025 drugiego naboru zaakceptowana

czytaj więcej o Lista rankingowa Kierunku interwencji 1.1. Zakup i zdalny dostęp do nowości wydawniczych NPRCz 2.0 na lata 2021–2025 drugiego naboru zaakceptowana

Mentalność i okoliczności – o warunkach tworzenia prac naukowych w okresie późnego oświecenia i w pierwszej połowie XIX w.

czytaj więcej o Mentalność i okoliczności – o warunkach tworzenia prac naukowych w okresie późnego oświecenia i w pierwszej połowie XIX w.